ZAOSTRZONE SYTUACJE

Autochtoni będą się obawiali, że sposób mówienia ich dzieci ulegnie pogorszeniu i sami je stamtąd zabiorą. Jest to, jak się mówi w żargonie socjologicznym, ujemny skutek. Skutek, o którym nie wolno zapominać, kiedy planuje się system nauczania porażonego chorobą języka. W sytuacjach zaostrzonych, jak na przykład w Indiach, dochodzi do tego, że nauczanie po angielsku nie grozi popadnięciem w kon­flikt, natomiast byłoby to nieuniknione, gdyby naucza­no w którymkolwiek z języków autochtonicznych współistniejących na tym terytorium. Argument ten, zwłaszcza w swej skrajnej postaci, doprowadziłby do nauczania po angielsku na jakimś uniwersytecie środ­kowoeuropejskim znajdującym się w strefie języka mniejszości: skoro nikt nie chce nauczać w języku o     większym zasięgu.

Witaj na moim serwisie ! Jeśli szukasz strony dzięki której będziesz mógł rozwinąć swoje pasje to doskonale trafiłeś! Portal w całości poświęcony jest tematyce hobby! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)